Ledig stilling

13 Aug 2019
Atlas-alliansen søker øknomiansvarlig/controller til fast stilling i vårt sekretariat i Oslo.

Atlas-alliansen søker etter en kompetent og erfaren økonom som ønsker å være med på å utvikle økonomifunksjonene i Atlas-alliansen videre. Vi ser etter en person som har erfaring fra bistandsarbeid og/eller humanitæret arbeid, og som kan bidra til at vi bruker våre ressurser best mulig for å skape varige resultater for våre målgrupper.

Vi søker en person som har relevant høyere utdanning og kompetanse innen økonomistyring, controllervirksomhet og antikorrupsjonsarbeid. Erfaring fra tilsvarende arbeid og ansvar vil bli vektlagt. Detaljer i arbeidets innhold og endelig utforming av stillingen vil bli etter nærmere med den som får stillingen.

Arbeidsoppgaver:

  • ivareta og utvikle økonomirutiner mot og med våre partnere, herunder overordnet ansvar for økonomisk oppfølging av partnerbudsjetter og samarbeid med revisor
  • være ansvarlig for økonomien i søknads- og rapporteringsprosesser, herunder konsolidering av årsregnskap fra partnere
  • ansvar for å utarbeide og kvalitetssikre kontrakter med organisasjonene som mottar midler, konsulenter og andre
  • ansvar for alliansens arbeid mot korrupsjon og for sunn og god økonomiforvaltning i alle ledd, herunder oppfølging av partnere i felt.
  • bidra inn i programarbeidet og implementering av nye avtaler med Norad og andre donorer.

Kvalifikasjoner:

  • høyere relevant utdanning
  • relevant erfaring med budsjettering, regnskap og antikorrupsjonsarbeid
  • kompetanse innen økonomi, IKT og gjerne prosjektstyring
  • erfaren excelbruker
  • relevant internasjonal erfaring vil bli tillagt stor vekt

Personlige egenskaper:

  • strukturert og resultatorientert
  • stor arbeidskapaistet og gjennomføringsevne
  • evner å bygge tillit gjennom tydelig kommunikasjon og involvering

Vi tilbyr:

  • Fast stilling
  • Et meningsfylt arbeid i et trivelig fagmiljø med engasjerte kollegaer
  • En unik mulighet til å bli kjent med funksjonshemmedes internasjonale solidaritetsarbeid og med andre organisasjoner som jobber med bistand og rettighetsarbeid.
  • Reisevirksomhet etter nærmere avtale og planer
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • God privat pensjonsordning
  • Kontor i Storgata i Oslo
  • Konkurransedyktig lønn

Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Morten Eriksen, tlf 90 16 26 04.
Søknad med CV sendes snarest og senest innen 30.08.2020 til atlas@atlas-alliansen.no, med kopi til morten.eriksen@atlas-alliansen.no .

Kun elektroniske søknader vil bli behandlet.

 

Atlas-alliansens er funksjonshemmedes felles organisasjon for å fremme rettighetene til funksjonshemmede i utviklingsland og er en av Norges større forvaltere av Noradmidler. Vår gjeldende rammeavtale varer ut 2019, og vi søker nå om ny avtale for perioden 2020-2025.

Atlas-alliansen vil være en sentral bidragsyter til Norges arbeid for å oppnå Bærekraftsmålene, og legger spesiell vekt på at «Ingen skal utelates». Atlas-alliansen har både en rådgivende og en kvalitetssikrende rolle for organisasjonene.

Vi har nylig levert en stor fellessøknad sammen med bl.a Redd Barna, Kirkens Nødhjelp, Plan Norge, Strømmestiftelsen og Adra Norge som vil doble vår omsetning og vårt økonomiske ansvar. Dette betyr at vi er inne i en ny og viktig oppbyggings- og utviklingsfase, som vil gi spennende utfordringer til vår nye ansatte.

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 + fifteen =